PROGRAMI I LЁNDЁ
Komunikim ne Shkencën e Mjedisit”
Moduli në Shkencen e Mjedisit eshte ngritur me ndihmen e Zyres se Marrëdhënieve me Publikun se Ambasadës së SHBA-së në Tiranë, në kuadër të Projektit “Zhvillimi i Edukimit përMedian dhe Informacionin në Universitetet Shqiptare”. ProjektiEdukimi i mjedisor i kanaleve të komunikimit me publikun përinformimin e publikut. Edukimi mjedisor dhe komunikimi irriskut mjedisor në publik. Acronym: EduMjedis@publikom. Ky projekt kishte per qellim hartimin dhe zhvillimin e njëmoduli si me poshte “Komunikim ne Shkencën e Mjedisit”. Grupet që do të përfitojnë janë studentët Master Profesionalpranë Departamentit të Mjedisit dhe Burimeve Natyrore. Ky program do të zhvillojë një strategji transdisiplinore të tëmësuarit përmes medias.
Titullari/pedagogu i lëndës: Ngarkesa: Kredite 5; Leksione 30 orë dhe Seminare 30 orë. Tipologjia e lëndës: C, Lëndë ndërdisiplinore/integruese. Viti Akademik/Semestri kur zhvillohet: Viti i dytë, semestri i dytë. Lloji i lëndës: E detyrueshme. Programi i studimit: Master Profesional “Menaxhim Mjedisi”. Kodi i lëndës: Adresa elektronike e titullarit/pedagogut të lëndës: |
PËRMBLEDHJE DHE REZULTATET E TË NXËNIT Moduli fokusohet në koncepte të përgjithshme të komunikimit si mjet që shërben për të vënë në dukje aftësitë profesionale dhe për të përçuar informacionin tek publiku dhe grupet e interesit. Studentet do të aftësohen dhe do të fitojnë kopetenca të shkrimit dhe të të folurit, në mënyrë profesionale. Ata do të angazhohen në një rast studimor dhe do të prezantojnë në media/PowerPoint, duke komunikuar me gojë dhe shkrim, mesazhe me e-mail, njoftime, memorandume, letra, koncepte projektesh, dhe raporte. Studentët do të mësojnë se si të identifikojnë një çështje, të bëjnë hulumtime, të organizojnë gjetjet e hulumtimit dhe të paraqesin një argument. Studentët duhet të marin njohuri mbi: o Dinamikën e procesit të komunikimit dhe medias;
o Format dhe kanalet e komunikimit;
o Dallimin midis teorive të ndryshme të komunikimit;
o Vlerësimin e teknologjive të komunikimit;
o Mjetet për komunikim me publikun.
o Komunikimi me mediat, etj.
Në fund të modulit studentët do të jenë të aftë për të kuptuar metodat/teknikat e komunikimitdhe përdorimin e tyre në procesin e menaxhimit të mjedisit, si dhe për të kryer shpërndarjen e informacionit dhe këshillimin në kushte të caktuara social-ekonomike dhe mjedisore. |
KONCEPTET THEMELORE Studentët do të marrin njohuri për kanalet e komunikimit dhe do të aftësohen për pjesëmarrje aktive në procesin e komunikimit, duke zhvilluar dhe aftësitë komunikuese. Dallimi midis teorive të ndryshme të komunikimit, për të vlerësuar teknologjitë e komunikimit, si dhe konsiderata për politikat e zhvillimit në fushën e menaxhimit të njohurive. Zhvillimi i strategjisë së komunikimit (qendrueshmëria, kuptueshmëria dhe sistemi). Analiza SWOT për të ndihmuar në përgatitjen më të mirë të komunikimit. Njohja me metodat e këshillimit dhe informacionit dhe rëndësia e medias, të cilat përfshijnë të gjitha aktivitetet me një kontakt inter-personal sa herë që një ose më shumë persona janë të ekspozuar ndaj komunikueseve profesionistë. |
TEMAT E LËNDËS |
|
Tema I |
Konceptet baze te komunikimit o Koncepti, qellimi, idete themelore te komunikimit . Procesi i komunikimit dhe komponentet e tij. Barrierat per nje komunikim efektiv
o Koncepti, qellimi, idete themelore te komunikimit.
o Procesi i komunikimit dhe komponentet e tij. ( komunikimi diadik dheinterpersonal)
o Barrierat per nje komunikim efektiv
|
Tema II |
Aftesite komunikuese: te folurit, te degjuarit , te shkruarit dhe te lexuarit. Tipet e komunikimit (me shkrim , verbal dhe jo verbal) o Aftesite komunikuese
o Te folurit: komunikim balle per balle.
o Te degjuarit—Tipet per per te permiresuar aftesite e te degjuarit..
o Te shkruarit: Arti I te shkruarit bukur
o Te lexuarit— Keshilla per zhvillimin e aftesive efektive te te lexuarit
o Llojet/Format e komunikimit i.e. Me shkrim,verbal dhe jo verbal
|
Tema III |
Konceptet baze te nje strategjie komunikimi o Planifikimi dhe Elementet e nje strategjie komunikimi “Piramida e strategjisese komunikimit”
o Piramida e nje strategjie komunikimi
o –Aksesi ne infrastructure
o –Vendosja e qellimit
o –Cili eshte targeti
o –Cili eshte mesazhi
o -Cila eshte audienca
o “Piramida e mesazhit”
• Vendosja e qëllimit
• Identifikimi dhe analiza e audiencës se synuar
• Zhvillimi dhe transmetimi i mesazhit
• Identifikimi i dërguesve dhe mjetet e transmetimit
• Zgjedhi mjetet e transmetimit
|
Tema IV |
Komunikimi : Format e komunikimit modern o Internet Email
o Videokonferenca
o Telekonferenca
o Twitter
o LinkedIn
o Skype
o Facebook
|
Tema V |
Komunikimin per punesim (intervistat). Komunikimi per punesim ( Intervista/ Parapergatitja/Paraqitja/ Pyetjet e priteshme te punedhenesit/Pyetjet qe ju mund te beni// etj) o –Procesi i Aplikimit per pune /Pergatitja e dokumentacionit /Hartimi i CV dheLetra e Motivimi /Intervista e punes
|
Tema VI |
Komunikimi mjedisor, si menyre e aplikimit te komunikimit, Principet, strategjite , dhe teknikat per menaxhimin dhe mbrojtjen e mjedisit. |
Tema VII |
Procesi interaktiv i komunikimit rural si nje process ne te cilin informacioni, njohurite dhe aftesite, te pershtateshme per zhvillim shkembehen midis aktoreve te ndryshem. o Situata ne vendet ne zhvillim, lidhur me me komunikimin në zonat rurale
o Komunikimi Rural është procesi interaktiv i komunikimit rural, ne te cilininformacioni, njohurite dhe aftesite, te pershtateshme per zhvillim, shkembehen midis fermereve, punonjesve te sherbimit keshillimor, ofruesvete informacionit dhe kerkuesve, ose ne menyre individuale ose nepermjetmediave te tilla si radio , shtyp etj.
|
Tema VIII |
Mbledhja dhe përpunimi i informacionit o Mbledh informacion rreth çështjeve aktuale;
o Vlerësimi i informacionit në lidhje me çështjet aktuale;
o Paraqitja e vlerësimit më sipër në një formë të përshtatshme të përpiluar me gojë dhe me shkrim;
o Krijoje një portofol të punës me gojë dhe me shkrim
o Sistemim i informacionit bujqesor.( Komunikimi permireson /rrit nje ” two-way flow” te informacionit
|
Tema IX |
Parimet baze per hartiminprojekteve/artikujve/shkresave/memove/raporteve etj. o Koncepti i nje projekt propozimi
o Identifikimi i qellimit/objektivave/rezultateve te priteshme/gru[it ne nevoje
o Permbajtja e projekti/vendndodhja/kohezgjatja/
o Burimet/kostot /te ardhurat
o Pershkrimi i organizates zbatuese dhe partnereve
o Menaxhimi dhe grupi i projektit
|
Tema X |
Ndertimi i kapaciteteve per te permiresuar aftesite studenteve per shkrimin akademik, brenda fushes se bujqesiee, mjedisit dhe menaxhimit te resurseve natyrore. o Te shkruarit si menyre e nje komunikimi professional ne fushat shkencore
o Diferencat midis te shkruarit shkencor dhe atij me audience te pergjitheshme ( te zakonshem) .
o Kerkesat alternative dhe formatet e synopseve, tezave, artikujve teknike dhe“research papers”.
–
|
Tema XI |
Standartet bashkohore per Prezantimet ne power point Objektivat: Rregullat kryesore te prezantimit ne power point . Prezantimet dhe konkluzionet (Fokusimi & theksimi dhe lidhjet logjike o Menyra e prezantimit
o Struktura e qarte
o Permbajtja e slideve
o Marrja ne konsiderate e audiences
o Gjuha e qarte dhe koncize
o Respektimi i kohes
o Rregullat e pozicionimit gjate prezantimit
o Cfare nuk duhet te bejme
|
Tema XII |
Edukimi mediatik dhe mass media . Etika ne media. Mass media, funksionet dhe kategorite e ndryshme te saj o Njohuri mbi median ( aspekti informativ)
o Perdorimi i mediave ( ne menyre ndervepruese)
o Kritika e media ( analiza, refleksione, analiza etike)
o Mjetet e komunikimit masiv : Shtypi/Botimi/Kinema/Radio/Televizioni/Publiciteti/Internet
|
Tema XIII |
Media tradicionale. Print media and Media sociale. Objektivat: o Avantazhet dhe disavantazhet
o • Detyrat /Pergjegjesite, fuqia e medias.
|
Tema XIV |
Mediat ne Shqiperi dhe mediat si pushteti i katert . : Zhanret mediatike o Mediat ne Shqiperi ( bazuar ne te dhenat zyrtare)
o Zhanret informative„
o Zhanret opinion berese
o Zhanret zbavitese
|
Tema XV |
Etika si pjese integrale e komunikimit o Principet e komunikimit etik 14
o Liria etike e shprehjes
o Kodet e etikes
|
FORMA E KONTROLLIT TË DIJEVE • Seminare 10 %
• Detyra kontrolli/Test ndërmjetës 10 %
• Projekt Kurs 20 %
• Provim përfundimtar me shkrim 60 %
|
LITERATURA a. Literatura bazë e detyrueshme:
Cikël leksionesh b. Literatura e rekomanduar:
• Griffin, E (2008): A First Look at Communication Theory, New York: McGraw-Hill
• ILO 82020: Komunikimi bindës.
• http://ilo.org/wcmsp5/groups/public/—europe/—ro-geneva/—sro-budapest/ documents/ publication/ wcms_437242.pdf
• Röling, N., (2004). Communication for Development in Research, Extension and Education. Paper presented at the 9th UN Roundtable on Communication for Development 6 – 9 September 2004, Rome, Italy. p 1-24.EcoAlbania (2018):Menaxhimi i Informacionit Mjedisor në Shqipëri.
• FAO (2003): Communication and Natural Resource Management.
• FAO (2014). Communication for Rural Development. Guidelines for planning and project formulation. ISBN 978-92-5-108645-2.
|
VËREJTJE PËRFUNDIMTARE NGA PEDAGOGU I LËNDËS: |
Ky studim është mbështetur financiarisht nga Zyra e Marrëdhënieve me Publikun e Ambasadës së SHBA-së në Tiranë, në kuadër të Projektit “Zhvillimi i Edukimit për Median dhe Informacionin në Universitetet Shqiptare”. Opinionet, gjetjet, konkluzionet dhe rekomandimet e shprehura në këtë botim janë të autorëve dhe nuk përfaqësojnë domosdoshmërisht ato të Departamentit të Shtetit.