Një hendek i rëndësishëm gjinor ekziston në fushat e ndryshme, e sidomos atë të shkencës dhe teknologjisë deri më tani. Komisioni për Statusin e Grave në OKB, në vitin 2011, miratoi një raport në sesionin e tij të 55-të, i cili bëri thirrje për qasje të barabartë në punë të denjë dhe punësim të plotë dhe “pjesëmarrje të grave dhe vajzave në arsim, trajnim dhe shkencë dhe teknologji”, sipas faqen e internetit të Kombeve të Bashkuara.
Në vitin 2013, Asambleja e Përgjithshme e OKB-së (UNGA) miratoi një rezolutë e cila pranoi se pjesëmarrja e vajzave nga gratë në kërkimin dhe inovacionin STEM është thelbësore për arritjen e barazisë gjinore. Në vitin 2015, UNGA shpalli 11 shkurtin si Ditën Ndërkombëtare të Grave dhe Vajzave në Shkencë. Dita zbatohet nga Organizata e Kombeve të Bashkuara për Arsim, Shkencë dhe Kulturë (UNESCO) dhe UN-Ëomen, në koordinim me institucionet e shoqërisë civile.
Duke njohur rolin e grave dhe vajzave në shkencë, jo vetëm si përfituese, por edhe si agjente të ndryshimit, duke përfshirë në funksion të përshpejtimit të progresit drejt arritjes së SDG 6 (Uji i pastër dhe kanalizimi), Dita Ndërkombëtare e 7-të e Grave dhe Vajzave në Asambleja e Shkencës do të fokusohet në temën e mëposhtme: “Barazia, Diversiteti dhe Përfshirja: Uji na bashkon”.
Asambleja do të bashkojë gra në shkencë dhe ekspertë nga e gjithë bota, zyrtarë të nivelit të lartë qeveritar, përfaqësues të organizatave ndërkombëtare dhe sektorit privat për të diskutuar lidhjen e ujit në arritjen e tre shtyllave të zhvillimit të qëndrueshëm, përkatësisht prosperitetin ekonomik, drejtësinë sociale, dhe integritetin mjedisor.
Dita Ndërkombëtare e Grave dhe Vajzave në Shkencë është e rëndësishme pasi synon të reduktojë hendekun gjinor në disiplinat STEM. Sipas OKB-së, vetëm 33 për qind e studiuesve janë gra. Gratë studiuese financohen më pak në krahasim me homologët e tyre meshkuj dhe gjithashtu janë të nënpërfaqësuara në revista të profilit të lartë. Gratë përbëjnë 40 për qind të të diplomuarve në fushën e shkencave kompjuterike dhe informatikës dhe 28 për qind të të diplomuarve në inxhinieri. Në fushat e fundit kërkimore si inteligjenca artificiale, vetëm rreth një në pesë profesionistë (22 përqind) është një grua.
Gratë përbëjnë vetëm 12 për qind të anëtarësimit të akademive kombëtare të shkencës, sipas statistikave të Kombeve të Bashkuara. Në mesazhin e këtij viti me rastin e Ditës Ndërkombëtare të Grave dhe Vajzave në Shkencë, Sekretari i Përgjithshëm i OKB-së António Guterres deklaroi se barrierat strukturore dhe shoqërore i pengojnë gratë dhe vajzat të përparojnë në disiplinat STEM. Ai u bëri thirrje vendeve anëtare që të zhvillojnë një mjedis ku gratë dhe vajzat mund të arrijnë potencialin e tyre të plotë dhe të bëhen shkencëtarë dhe novatorë kryesorë.
Asambleja e 7-të Ndërkombëtare e Grave dhe Vajzave në Shkencë, për vitin 2022 tema është: “Barazia, Diversiteti dhe Përfshirja: Uji na bashkon”. Raportet e OKB-së theksojnë se miliarda njerëz në mbarë botën nuk do të jenë në gjendje të kenë akses në ujë të pijshëm të menaxhuar në mënyrë të sigurtë, shërbime higjienike dhe higjienike në vitin 2030, nëse ritmet e përparimit të aksesit nuk katërfishohen. Kërkesa në rritje, menaxhimi i dobët dhe dështimi për të ruajtur burimet ujore, të shoqëruara nga ndryshimet klimatike, paraqesin sfida kryesore, që kërkojnë urgjentisht një qasje të re të qëndrueshme gjithëpërfshirëse për të mbështetur strategjitë e harmonizimit të ujit.
Asambleja e 7-të Ndërkombëtare e Ditës së Grave dhe Vajzave në Shkencë, që zhvillohet më 11 shkurt 2022, në format virtual nga Selia e OKB-së në Nju Jork, synon të njohë rolin e grave dhe vajzave në shkencë, jo vetëm si përfituese, por edhe si agjente. e ndryshimit, duke përfshirë në funksion të përshpejtimit të progresit drejt arritjes së SDG 6 (Uji i pastër dhe kanalizimi).
Asambleja e 7-të do të bashkojë gra në shkencë dhe ekspertë nga e gjithë bota, zyrtarë të nivelit të lartë qeveritar, përfaqësues të organizatave ndërkombëtare dhe sektorit privat për të diskutuar lidhjen e ujit në arritjen e tre shtyllave të zhvillimit të qëndrueshëm, përkatësisht prosperitetit ekonomik, drejtësisë sociale. , dhe integritetin mjedisor.
Ndoshta është e udhës që në vitet në vijim, të mendojmë dhe organizojmë aktivitete të cilat të mundet nga njëra anë të përjetësohet kjo ditë e nga ana tjetër të shërbejë si motiv për nxitjen e puës së grave dhe të vajzave në shkencë.
E drejta per barazine gjinore,duhet me patjeter e dyaneshme nga secili nga ne,mashkull apo femer .
Ne jemi te barabarte ashtu sikurse eshte nje e drejte e madhe “Hyjnore” cdo vajze ka te drejten te arsimohet te shprehet lirshem te bej zgjedhje ne jete te shkollet per gjithcka .
Femrat jane te embla qeniet me te embla te universit unike , meritojne shume respekt mbeshtetje per ti motivuar saa me shume !